PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : TMC nedir? Ne işe yarar? Nasıl kullanılır?



ultrAslan
13-10-09, 22:21
Merhaba arkadaşlar bu konuyu bilgilendirme amaçlı açıyorum.. Nedeni ise Türkiye'de bu sistemin desteklenmemesi....

TMC - Traffic Messaging Channel
Türkçesi Trafik Mesajlaşma Sistemi...

Tmc Nedir? Ne işe yarar?

TMC - Radyo vericileri üzerinden (RDS kanalı ile) yol durumu bilgilerinin, yolda meydana gelen kazaların veya yol çalışmalarının sürücülere anında bilgilendirilmesi amaçlı kurulmuş sistemlerdir.
Bu bağlamda sürücülerin gidecekleri istikamette, gidecekleri yere daha hızlı gidebilmeleri için, yol tercihlerine yardımcı olunur.

Nasıl kullanılır?

RDS yayın yapan bir Radyo istasyonu kurulur ve yine RDS yayın uyumlu cihazlar tarafından bu sinyaller algılanabilir..
Bu bağlamda TMC uyumlu Navigasyon cihazları bu işin ehlidir arkadaşlar.
TMC uyumlu cihazlarda TMC frekansını ayarladıktan sonra, kaza vs bilgileri görebilir, hatta navigasyon yazılımlarının TMC bilgilerine göre rota seçmesini sağlayabilirsiniz.

Hangi cihazlarla uyumludur?

PNA yönünden bakarsak, TMC uyumlu PNA lar (navigasyon cihazları) TMC sinyallerini algılayabilir.

Ama biz PDAcıyız arkadaşlar, cihazımıza TMC özelliği kazandırabilirmiyiz sorusuna, Evet ama bir şartla diye cevap verebilirim.
TMC yi anlatırken de söylediğim gibi, TMC bilgisi RDS kanalları üzerinden aktarılır, bu bağlamda, RDS uyumlu FM Radio alıcısı bulunan cihazlara TMC özelliği kazandırılabilir.
Dolayısıyla tek şart FM Radio alıcısına sahip, daha doğrusu RDS li FM Radio alıcısına sahip bir cihazınızın olması gerekir.
Ben TMC olayını Htc HD de test ettim, cihazımda RDS li FM Radio olduğu için TMC olarak kullandım, gel gelelim TMC istasyonu bulunamadı :)

Evet arkadaşlar TMC de umarım Türkiye'de kısa sürede aktif hale geçer, ben bu konuda bazı görüşmelerin olduğunu duydum.. Umarım gerçekleşir..

i-GO dan TMC ye bir örnek, yani TMC kanalı üzerinden alınmış bilgilerin bir örneği..

http://i41.tinypic.com/168vtvn.jpg

Cihazınızda TMC bilgilerini alabilmek için gerekli olan yazılımları ve kullanım bilgilerini takip eden mesajlarda bulabilirsiniz.

ultrAslan
14-10-09, 14:35
HTC cihazlar için TMC özelliğini cihazınıza kazandırmak.

Tek şart: Cihazınızda RDS li FM Radio alıcısı bulunmalıdır.

A. Ekteki iki yazılımı indirip cihazınıza kurunuz.
B. Programlar>Hyper GPS i açınız.
C. Bir port seçin ve üst sağda bulunan "TMC" yazan butona basınız.
D. Bu işlem bitince biraz bekleyin üstteki yazı "TMC DRIVER ACTIVE" yazmalıdır.
E. Eğer buraya kadar sorun yoksa şimdi navigasyon yazılımına gidin ve TMC ayarlarından önce TMC donanımını ayarlayın, sonra da TMC kanalını bulun. Daha sonra gerisi yazılıma hakim olmanıza bağlı.
F. D işleminde sorun olursa, Port değiştirin, Alttaki Driver seçeneğini değiştirin.. Bir şekilde Boş Port bulmalısınız. HTC ler için COM 4 seçmeyin, çünkü COM 4 GPS portudur.
------------------------------------------------------------------------------
Bu ayarların i-GO8 da yapılış şekli aşağıdaki gibidir. (bu konuda soru yöneltmeyiniz malum yasak yazılım)
....Öncelikle kulaklığı cihaza takın ki RDS kanalları çeksin.
....Ayarlar>TMC tıklıyorsunuz..
....Altta otomatik tarama var, ona tıklıyorsunuz,
....Şimdi "TMC donanımı saptandı!" yazdıktan sonra otomatik RDS kanalı taraması yapar. Ve RDS kanalı bulunduğunda yazılımda TMC bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Not: HTC Diamond ve HD de denenmiştir.

Samsung Omnia sahipleri bir sonraki mesaja göz atsınlar.

Saygılar

ultraslan

ultrAslan
15-10-09, 22:08
Samsung Omnia I900, I910 ve Omnia II cihazlar için TMC özelliğini cihazınıza kazandırmak.

Tek şart: Cihazınızda RDS li FM Radio alıcısı bulunmalıdır.

Omnia icin ekteki programi indirip cihaziniza kuruyorsunuz...
Programi kurduktan sonra, calistirdiginizda karsiniza asagidaki gibi bir pencere gelicek. Ilk resimde gordugunuz kirmizi isaretli olan Activate AdvFMR yi aktif edicez... Sizden yeniden baslatma onayi isticektir, evet diyorsunuz.

http://www.fotocunuz.com/image-E1B7_4AD85529.jpg

Cihaziniz acildi ve programi yeniden baslattiniz. Artik Activate AdvFMR aktif durumda...
Activate TMCSerial seceneginide aktif etmemiz gerek ama oncesinde port numaralarini girmemiz gerikicek.
TMC Port yazan yere 4 GPS Port yazan yerde 3 giriyoruz ve Activate TMCSerial ide aktif ediyoruz... Asagidaki resmi inceleyiniz...

http://www.fotocunuz.com/image-CA9A_4AD85529.jpg

TMC donanimi artik hazir... Progragmi kapatmadan ÍGO yaziliminizi calistirin.
Ayarlardan TMC bolumune girip Otamatik taratabilisiniz...

Not: TMC servisi henuz Turkiye de mevcut degildir... Ama denemek isteyenler cihazlarina kulaklik aparatlarini takmasi gerek ki Anten gorevini gorup RDS yayinlarini yakalayabilsin...
Diger bir konu ise bu port ayarlari samsung romlarinda bulunan orginal port ayarlarinda denenmistir. Port ayarlarinizi degistirdiyseniz. Ona gore ayarlamaniz gerekicektir..

Peki nasil calistigini ne oldugunu gorduk ama kullanmak istemiyoruz nasil kaldiricaz... Sirasi ile once
Activate TMCSerial ve Activate AdvFMR pasif hale getiriyoruz... Cihazi yeniden baslattiktan sonra programi ekle kaldirdan silebilirsiniz. Ayni sekilde kullanmak istemiyorsunuz ama cihazda bulunsun derseniz. Sirasi ile once Activate TMCSerial ve Activate AdvFMR pasif hale getiriyorsunuz.

Not: Omnia kullanıcıları bu yazılımdan sonra i-GO da sorun yaşarlarsa,
i-GO klasörü içindeki (kart içinde) SYS.txt içine şu iki satırı ekleyip i-GO yu yeniden kurmalıdırlar. ([gps] diye bir başlık zaten varsa onu eklemeyin,o başlığın altına tek satırı ekleyin)

[gps]
Source="virtlserial"

Saygılar.

canafar

ultrAslan
15-10-09, 22:10
.......................

canafar
15-10-09, 23:20
................................................

durdur
27-10-09, 01:26
bu tmc olayi hollanda yaygindir cok isime yarayacak tesekkurler

ultrAslan
27-10-09, 01:27
Htc HD de sorun yaşarsan haber ver hocam. Denedim.

reptile
27-10-09, 01:40
hocam ellerine sağlık güzel bir paylaşım olmuş..

durdur
27-10-09, 02:07
programi kurdum sorun yok ta tomtomda olurmu ?

ultrAslan
27-10-09, 02:12
Tomtom da dene hocam bi bakalım sonuç ne olacak?
yani HyperGPS de "TMC DRIVER ACTIVE" yazmalı, yazıyorsa sorun yok demektir.

@reptile:

önemli değil hocam.

durdur
27-10-09, 20:45
TMC DRIVER ACTIVE yazisi yaziyor ama tomtom da bi degisiklik yok

ultrAslan
27-10-09, 20:48
Tomtom mu kurduracaksın bana yine :)
Denemeyeyim hocam ya..
TMC ayarları olması gerekir Tomtom da.. Oraları kurcala mutlaka vardır..

durdur
27-10-09, 20:53
kurmana gerek yok tomtom un icin de kendi servisi olan tomtom trafik var ucretli servis baska da bulamadim neyse biraz daha kurcalayayim bulursam yazarim tesekkurler

ultrAslan
27-10-09, 20:56
Hacı vardır bence, bu yazılım tomtomun bir sürü cihazında yüklü, bunlarda TMC özellikli olanda vardır illaki.. :)

durdur
30-10-09, 01:29
tomtomu kurcaladim bi ayari yok galiba yalniz hata tomtom da degilde rds yi bulamadim bence radyo yu yada anteni iyi ayarlayamadim galiba ama ugrasacagim
http://i36.tinypic.com/68hs2d.jpg
resimde goruldugu gibi olmasi lazim

ultrAslan
30-10-09, 03:51
hmm olabilir ama tam detaylı araştırmak lazım, tomtom rds yi destekliyormu diye, en azından yüklediğimiz versiyonu, yasak olan yazılım varya hocam.. ben onda denedim harika çalışıyor, ama kanal bulamıyor, Tüm RDS leri gösteriyor, hani İstanbul FM vs bütün RDS leir gösteriyor ama uygun olanı bulamıyorç.

durdur
30-10-09, 21:50
bende yasakliyi deneyecegim yardimlarin icin sagol

by_tiger
30-10-09, 21:59
arkadaşlar bu tmc denilen özellik eğer türkiyede yaygınlaşsa yada olsaydı gps 3g yada başka bilgiler fm vericileri üzerinden bedava kullanabilirdik ama onada ücretli sisteme dünüştürürlerdi çünkü bedava kelimesi duymak çok zor bende bazen kendi kendime diyodum bu radyo dalgaları boşu boşuna üztümüzde dolaşıyor hiç bir firma bunu niye değerlendirmiyor yani binevi baz istasyonları gibi...

ultrAslan
30-10-09, 22:51
hocam bunu ucretli sisteme cevirmek zor. ucretsiz yapmak zorundalar.
ama Turkiyede tmc ye gelene kadar neler var neler...

by_tiger
30-10-09, 23:04
şimti chip onlinede gördüm bir haberi 2004te microsoftun çıkardığı msn direckt gps gibi yani radyo alıcısı ile arabalarda hava durumu haberler yol durumu gibi bilgileri veren bir iletişim özelliğini çıkarmış ama 2012de bunu sonlandıracakmış sebebi rabet etmemiş

ultrAslan
31-10-09, 01:43
sitemizde yasak olan yazılımda zaten msdn diye bir özellik mevcut :)

sniper elite
17-02-10, 23:26
paylasimlariniz icin tesekkürler...merhaba ultraAslan arkadasim ben sunmus oldugunuz odsyalari indirdim ve TMC driver active oldu.ama navi prosunda tmc ayarlarindan bir türlü tmc yi bulduramiyorum. telefonum hd2.yardimlarinizi bekliyorum...

ultrAslan
18-02-10, 11:38
hocam hd2 de TMC driverları tam uygun değil. geliştirmeleri beklemek zorundasınız.

abdullah1973
10-03-10, 03:21
arkadaslar bildigim kadariyla su an tomtom da olmuyor yani bizim kullandigimiz pda cihazlarindaki versiyonlarda olmuyor ama pna larda zaten var tmc olayi ama insaallah ilerki versiyonlarda 8.xx olanlarda olur diyorum ,yasakli olan malum markayi kurup denedim (ben almanyada yasiyorum) sorun yok calisiyor kaza ve trafik durumunu gösteriyor ,insaallah yakinda türkiyeye de gelir bu sistem kullanirsiniz arkadaslar, navigonda denemedim henüz ama tahminim olmasi lazim cünkü hatirladigim kadariyla navigonun menüsünde tmc vardi ,birde sunu belirtmek istiyorum kullandiginiz alette pda da rds ye uyumlu radio olmasi lazim ben ayrica xda orbit te denedim kurdum bir sonuc vermedi orbitin radio su rds yi desteklemiyor onun icin bilginiz olsun herkese kolay gelsin

ultrAslan
10-03-10, 13:30
Evet ilk mesajda da yazıyor zaten..
RDS li FM Radyo alıcısı bulunan telefonlar içindir.
Ayrıca yazılımın da TMC özelliğini desteklemesi gerekir.

privateman44
30-03-10, 12:37
selam arkadaşlar bu TMC programı mio C520 de sd kart üzerine yüklü igo da çalışmazmı çalışırsa nasıl çalışır.
HyperGPS_WM6_B8 sadece bu cab sd kartta wince ile açabildim yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

ultrAslan
31-03-10, 01:09
Eğer Mio cihazda TMC özelliği varsa HyperGPS i kurmana gerek yok hocam..

style_ouf_5
13-04-11, 00:14
yıl 2011 tr ye geldimi tmc olayı ?